Felanmälan

När du gör en felanmälan, tala om 

  • ditt namn och telefonnummer (och vilken uppgång när det behövs)
  • vad problemet/felet är 
  • tidpunkten för när du upptäckte felet
  • så många detaljer som möjligt om problemet/felet
  • vilken hiss  (när anmälan gäller en hiss)
  • om någon sitter fast i hissen (när anmälan gäller en hiss)
  • ditt lägenhetsnummer (när du ringer om avier eller överlåtelser)
  • ditt kundnummer (när du ringer till externa leverantörer)

Sätt upp en lapp om att du har gjort felanmälan så att flera inte anmäler samma sak. Allt detta är en en stor hjälp för teknikern och innebär en lägre kostnad för oss.

Avgiftsärenden/lägenhetsöverlåtelse/pantskrivning
SBCs kundtjänst på 0771-722 722 (öppet alla vardagar 07-21) eller kundtjanst@sbc.se

Bredband/fiber
Stockholms Stadsnät kundtjänst på telefon 08-5012 20 10, vardagar 08.00-22.00, helger och helgdagar 10.00-18.00.  Du kan också gå in på hemsidan https://www.stockholmsstadsnat.se/kundtjanst/ och chatta med företagets support.  Samma öppettider gäller. 

Information om driftstörningar: https://www.stockholmsstadsnat.se/kundtjanst/driftinformation/ 

Fastighetsskötsel/underhåll/mindre reparationer
Cemi Support: på telefon 0774-400990 mellan 07.00 och 16.00 eller via formulär på http://cemi.se/

Hit anmäler du mindre problem som glödlampor som inte fungerar, dörrar som kärvar o.s.v. Om problemet inte är akut, tar fastighetsskötaren hand om problemet på sin veckovisa rondering.  

Fönster/Balkonger
Rolf Olsson på FSN Nordfönster AB. 070-5901457 eller via växel 0910-14730. E-mail: rolf.olsson@fsnn.se.  Hemsida: http://www.fsnn.se/

Hissar
Hisstech AB, 020-48 48 00 dygnet runt                                                                      Vi
har serviceavtal med Hisstech AB. Följande gäller vid felanmälan:

  • Sitter någon fast i hissen ring till 020-48 48 00
  • Övriga fel anmäls till Rolf 070-266 96 00 eller Rikard 070-573 4718
  • Skriv en lapp om att hissen är felanmäld och sätt fast på hissdörren.
  • Maila eller lämna en kopia (i brevlådan vid tvättstugan) till styrelsen. Epost: brfadmin@skytten3.se 

Vid frågor: kontakta styrelsen, i första hand Rolf Westberg eller Rikard Ekman via e-post till brfadmin@skytten3.se eller telefon Rolf 070-266 96 00 eller Rikard 070-573 47 18

Sophämtning
Sita: Kundtjänst på telefon 08-519 330 04 eller solna@sita.se

Snöröjning
Maila Styrelsen på adressen brfadmin@skytten3.se

Strömavbrott
Vattenfall: 020-82 58 58, öppet dygnet runt, eller https://www.vattenfalleldistribution.se/kundservice/kontakta-oss/ 

Information om strömavbrott: https://www.vattenfalleldistribution.se/kundservice/stromavbrott/

Torktumlare och Tvättmaskiner
Fel på tvättmaskin och torktumlare skall anmälas till styrelsen via mail till  brfadmin@skytten3.se.  
Styrelsen kontaktar leverantören för maskinerna för vidare åtgärder.  Lämna gärna en detaljerad beskrivning på vilken maskin det gäller och vad som är problemet. 

Läs på https://www.skytten3.se/gemensamt/tvattstugan/  vad du kan göra  för att undvika problem och fel. 

TV
Tele 2 (efter att Comhemoch Tele2 har gått ihop). https://www.tele2.se/kundservice/kontakt

Ring 90 222

  • Vardagar: 08 – 19
  • Lördag: 09 – 15
  • Söndag: Stängt
  • Helgdagar mån-fre: 09 – 15

Information om driftstörningar: https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok

Innan du gör felanmälan

Kolla om

  • problemet gäller bara din lägenhet eller ett ett större område. Ovan ser du var du hittar information om större driftstörningar.
  • problemet är akut eller om det kan åtgärdas inom ett par dagar och t.ex. vid en ordinarie rondering eller inspektion. Vårt avtal med vår tekniske förvaltare innebär veckovis rondering i fastigheten. Vi har även serviceavtal med ett antal leverantörer som innebär inspektioner med olika frekvens.  

Alla extra utryckningar som görs utöver avtalen blir dyra extra kostnader för föreningen och medlemmarna.

Du har en skyldighet att hålla din lägenhet i gott skick. Punkterna § 13 och § 15 i våra stadgar redogör för ansvars- och underhållsfördelningen mellan bostadsrättsföreningen och medlemmen. Våra leverantörer kan åtgärda problem eller brister, men du får står för kostnaden om du som medlem är underhållsansvarig.

Träffar: 320